Skip to main content

Still life star fruits



Title: Still life star fruits
Medium:Arcylic on canves
Size:20''(W) x 16''(H)
Year:2014
Status:Sold



水果静物是我非常喜爱的一个绘画题材,这张画本身没太大的内容,毕竟它只是我用来训练绘画技术的一张小品。但在绘画的过程里,它让我回忆很多。还记得我第一次参加联展时就是画了四幅水果静物,虽然一幅都没卖出,但有机会与专业画家一起联展对当时年纪还小的我是多么大的鼓励(当时的我大专还没毕业)。后来也影响了我的
毕业作品都偏向于静物"创造"(当时我认为是创作)。毕业后也因为用画静物的技法来描绘染布而得到一间画廊的赏识,这样我就有了一次机会踏进画家的门槛。在这过程中我画了很多水果静物,几乎都被卖光。当时自以为了得,从此技术难以进步。后来才看清当时的自己是多可笑,现在重新训练过画水果的技法后才发现我是还需要,也还有很多空间进步的。

Comments

Popular posts from this blog

Width of life

                             Width of life          H i guys, here is the painting demonstration to show how I created this painting with step by step images. I always like to start with mono color (Gray) before infill color. Let's talk about this painting, This ideas come from the climbing plants in front my house. I plant it start from sapling, every morning I watering it and communicate with it, it seem like response me what it thought,"I always climb up from the sapling and grow up slowly. Although I don't have upward support now, but I still confidently blooming its own beauty with growing horizontally. "Yes, we cannot predict the future, but can decide what we want now.  We don't know when it is the end of life, but we can write the meaning of being alive.  We don't know if the future self is still wonderful, but we can fill the color in this moment to enrich our life.    Here we go, let's watch the process of how I paint this job, cheers!

Still life apple on batik

Title : Still life apple on batik Medium : Acrylic on canvas Size : 24"(H) x 24"(W) Year : 2015 Status : Sold       持续我的静物创作.这次尝试了不同的光线处理,发现了新的画法.为染布加了少许逆光的效果,能带出一份神秘感.这是我第一次画苹果.日后应该会画得更好.        

Continue my 2020 of smile project